Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

WTG-lid over de Helpdesk: “Meestal heb ik op dezelfde dag al een antwoord”

Ben je WTG-lid en heb je een vraag over werkgeverschap? Dan kun je terecht bij onze helpdesk. Een mail of belletje is genoeg: we gaan voor je aan de slag. Anne Otte is HR-manager bij ABF Bearings B.V. (ABF) en deelt haar positieve ervaringen.

ABF is een internationale groothandel in lagers en elektromotoren, met vestigingen in Roosendaal en Rotterdam. Het bedrijf werd ruim twee jaar geleden lid van WTG, en implementeerde de CAO voor de Technische Groothandel. Niet zo gek dus, dat Anne soms nog vragen heeft over deze CAO. WTG is dan vaak haar hulplijn.

“Op 1 oktober vorig jaar eindigde de oude CAO”, aldus Anne. “En er was nog geen zicht op een nieuwe. Op eigen initiatief hebben we toen besloten om een salarisverhoging door te voeren als voorschot op de nieuwe CAO, om onze medewerkers te compenseren. Maar niet voordat we hadden getoetst of we dat later konden verrekenen met de nieuwe cao-regeling, zodat het niet dubbelop zou zijn.”

Even sparren

Dus belde Anne met WTG-secretaris Aernout Fetter. “Ik legde hem voor wat ons plan was. En of we bij een CAO-akkoord met bijbehorende loonsverhoging niet gedwongen zouden worden tot een stapeling van regelingen. Ook wilde ik weten hoe we onze regeling moesten verrekenen met die van de nieuwe CAO.”

Kort lijntje

Het was niet de eerste keer dat Anne de WTG-helpdesk inschakelde. Ze wist dus al dat het lijntje kort is. “Meestal beantwoorden ze mijn vraag meteen, op dezelfde dag nog”, aldus de HR-manager. “En anders sowieso de dag erna. Ook was Aernouts antwoord duidelijk: de verrekening was mogelijk. Hij legde me ook meteen uit hoe we dat het beste konden doen. Onze medewerkers zijn er op deze manier met zekerheid beter van geworden. We hebben voor iedereen een heel gunstige regeling getroffen.”

Ook in de toekomst blijft Anne de WTG-helpdesk gebruiken. Al noemt ze ook een verbeterpunt. “Het woord ‘helpdesk’ klinkt als een afstandelijke chatbot”, knipoogt ze. “Terwijl het juist een persoonlijke service is. Gewoon even bellen of mailen als je een vraag hebt, en je wordt meteen geholpen. Superhandig!”

WTG-lid over de Helpdesk: “Meestal heb ik op dezelfde dag al een antwoord”|Vereniging Werkgevers Technische Groothandel

Gepubliceerd op: